#Suckerforsunday - Er sproget løbet af sporet?

En ting er sikkert lige nu. Jeg får altid tjekket Instagram! Men derimod glemmer jeg at tømme den fysiske postkasse for enden af vejen.
Hmmm med andre ord er det tid til genovervejelse af de daglige rutiner.

Jo, jeg er godt klar over at jeg ikke får breve, ud over de julekort jeg modtager. Aviser, ud over de tilbud med "få avisen i 4 uger gratis." Som jeg et par gange er hoppet på, for så at afmelde dem igen. Et enkelt frøkatalog, som dumper i postkassen om foråret. Muligvis pakker, men så er jeg der også fluks, og nærmest overfalder buddet, inden pakken når at opholde sig i kassen overhovedet.
Jeg er så at sige online med de fleste kommunikationsmuligheder. Så at sige. For jeg kan godt bruge snakketøjet, og heldigvis for det. For der er da en del hygge og socialt samvær ved at mødes over et bundt garn og en kop kaffe, og få vendt verdenssituationen.


Som nu, hvor jeg sidder midt i en opgave, med garn ud over hele bordet. Snakken falder pludselig på det bomuldsgarn man kan købe hos Søstrene Grene, og vips! er det fundet frem til en afprøvning. Så kan det da godt være at billederne fra kaffebordet ender med et #suckerforsunday på Instagram, hvor vores sprog efterhånden blandes med #'tegnet i rå mængder. Et tegn der, så vidt jeg husker, var forbeholdt de gamle fastnettelefoner helt tilbage til drejeskivens tid, hvis man skulle have fat i oplysningen.


 Men jeg har kommunikeret mig "verbalt og socialt" frem til, at jeg sammen med strikkedamerne ville afprøve noget med netop den type garn. Så rundt om bordet konkluderede vi, at der måtte være et par sociale sammenhænge til grund for al den # (hashtag) tilplastring af sproget. Eller ønske om social sammenhæng. For sjovt nok kaldes det også sociale medier...

Alt imens filosoferer vi videre her ved bordet, imens vi vinker til jer: #Godsøndagderude.  

Kommentarer

Send en kommentar